Velkommen til min fagblogg!
Bloggen vil i hovedsak omhandle emner som opptar meg i forbindelse med studiet IKT og læring 1.
søndag 30. september 2007
Ansvarlig for innkjøp - JEG !???!
Noen av oss kan i framtiden få stillinger i skoleverket som innebærer ansvar for vurdering og innkjøp av datautstyr. I så måte kjenner jeg at jeg blir litt "svett". Med det tekniske språket som verserer og alle mulighetene (også for å gjøre feilvurderinger), ser jeg det som krevende å skaffe seg en god oversikt. Utgangspunktet for innkjøp av datautstyr må være et nøye definert behov. I neste omgang skal man bevege seg ut i dette store og "skumle" datamarkedet og vurdere innkjøp. I disse to fasene må man også ta hensyn til skolens økonomi. Jeg kjenner redselen for å trå feil kommer krypende, og ser ikke helt at jeg har tilstrekkelig kompetanse på området.
Men det finnes råd; Utdannings- og forskningsdepartementet har utgitt en innkjøpsguide som kan være til stor nytte for skolen. Kanskje spesielt der de enkelte beslutningstakerene innehar variabel grad av kompetanse på området.
Konkret og nyttig. Her er det også mye å hente til arbeidskrav 5. Kanskje vi i utforminga av dette arbeidskravet skal tenke mer oppdrag eller prosjekt? Du/dere skal lage en slik forenklet guide?
Jeg er tredjeårsstudent på allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Bodø. Tidligere har jeg arbeidet i en helt annen bransje, men fant endelig ut at jeg skulle ta steget ut og bli det jeg bestandig har ment jeg skulle bil; allmennlærer.
Dette året har jeg lagt opp et noe heftig løp med fagene IKT og læring 1, Naturfag 1 og Matematikk 2.
...bryr seg lite om våre hjemlige digitale sysler. De kjeder ham. Og velsignet er det! Nå har dere sett ham; min beste vettlufter- og toppbestigerkompis!
1 kommentar:
Konkret og nyttig. Her er det også mye å hente til arbeidskrav 5. Kanskje vi i utforminga av dette arbeidskravet skal tenke mer oppdrag eller prosjekt? Du/dere skal lage en slik forenklet guide?
Legg inn en kommentar