og "skumle" datamarkedet og vurdere innkjøp. I disse to fasene må man også ta hensyn til skolens økonomi. Jeg kjenner redselen for å trå feil kommer krypende, og ser ikke helt at jeg har tilstrekkelig kompetanse på området.Men det finnes råd; Utdannings- og forskningsdepartementet har utgitt en innkjøpsguide som kan være til stor nytte for skolen. Kanskje spesielt der de enkelte beslutningstakerene innehar variabel grad av kompetanse på området.
Se selv;
http://www.regjeringen.no/upload/kilde/ufd/bro/2005/0001/ddd/pdfv/266699-innkjopsguiden.pdf
I tillegg er det utgitt en egen ordliste til innkjøpsguiden. Perfekt for oss som ikke alltid føler at vi behersker språket;
http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/Ryddemappe/kd/norsk/tema/utdanning/ikt/IKT_Ordliste-til-innkjopsguiden.html?id=416730
1 kommentar:
Konkret og nyttig. Her er det også mye å hente til arbeidskrav 5. Kanskje vi i utforminga av dette arbeidskravet skal tenke mer oppdrag eller prosjekt? Du/dere skal lage en slik forenklet guide?
Legg inn en kommentar